STEINERPEDAGOGISET OPINNOT 2024–2025

STEINERPEDAGOGISET OPINNOT 2024–2025, vastaa 27 op

Opinnoissa käydään läpi pedagoginen kaari päiväkodista kouluun. Lisäksi on paljon musiikkia ja muita taideaineita, tarinankerrontaa, nukketeatteria, taustafilosofiaa ja steinerpedagogiikan historiaa.

Koulutus on tarkoitettu opettajille ja varhaiskasvattajille, kasvatuksesta kiinnostuneille ja lasten vanhemmille.

Opinnoissa opit ja syvennät steinerpedagogista osaamistasi, sillä ne ovat omaa ammattitaitoa ylläpitävää ja kehittävää koulutusta.

Vuoden 2024–2025 opinnoissa erityisiä teemoja ovat: veisto, taidehistoria, musiikki eri soittimilla, kuten esimerkiksi lyyra, lyömäsoittimet ja huilu. Tutustumme myös biodynaamiseen viljelyyn.

Opintojen opettajat ovat ulkomailla ja Suomessa steinerpedagogiikkaa opiskelleita pedagogeja. Monella on akateeminen koulutus ja kaikilla on vuosikymmenen tausta steinerpedagogiikasta.

Jos olet jo suorittanut steinerpedagogisia opintoja syventävät nämä opinnot jo suoritettuja opintoja tai jos vasta aloitat aiheen parissa avaavat opinnot sinulle hienon mahdollisuuden tutustua yli satavuotiaaseen kansainväliseen vaihtoehtopedagogiikkaan.

ILMOITTAUDU OPINTOIHIN 5.9.2024. mennessä: info@laulukoulu.fi. Ilmoittautuessa tulee lähettää Laulukoululle sähköpostilla seuraavat tiedot: etu-ja sukunimi, syntymäpäivä, kotiosoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.

Opiskelupaikkaa voi kysyä myös kesken lukukauden.

Opinnot vastaavat laajuudeltaan 27 op suoritusta eli 1 op vastaa 27 tunnin opiskelua. Tällä kuvataan koulutuksen suorittamiseen vaadittavaa työn määrä. Opinnoista saa todistuksen, jossa luetellaan osaamistavoitteet: mitä koulutus on sisältänyt ja mitä tehtäviä opiskelija on tehnyt. Todistuksessa mainitaan myös kouluttajat.

Lähiopetukseen on osallistuttava vähintään 80%:sesti. Todistus annetaan hyväksytysti suoritetuista opinnoista.

Vapaan sivistystyön osaamisperusteisen koulutuksen opintojen ideana on tunnistaa ja tunnustaa opiskelijan aikaisempi osaaminen (Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisu 202:7). Näistä opinnoista kannattaa tarvittaessa hakea korvaavuutta. Kukin oppilaitos kuitenkin vastaa itse korvaavuuspäätöksestä.

OPINTOJEN LÄHIOPETUSPÄIVÄT 2024–2025

• PE-LA 20.9–21.92024, Ilmajoki
  • PE–LA 4.–5.10.2024,Seinäjoki
  • LA 26.10.2024, Tampere
  • PE-LA 8.–9.11.2024, Seinäjoki
  • PE-LA 31.1.–1.2.2025, Seinäjoki
  • PE-LA 7.–8.3.2025, Seinäjoki
  • PE-LA 21.–22.3.2025, Seinäjoki
  • LA 5.4.2025, Jurva, veisto
  • LA 10.5.2025,Jurva, veisto
  • PE–LA 5.–6.9.2025, Ilmajoki
  • LA 20.9.2025, Vaasa
  • PE-LA 3.–4.10.2025, Seinäjoki
  • PE-LA 24.–25.10.2025,Seinäjoki
  • PE-LA 7.–8.11.2025, Ilmajoki

OPINTOJEN HINNAT

* Steinerpedagogiset yleisopinnot 27 op, hinta on 69 € / kk / 12 kk.

*Voit myös ilmoittautua pelkästään lähiopetukseen, joka vastaa 5 op opintoja. Hinta lähipäiville on 420 € / vuosi tai 35 € / 12 kk.

*Erikseen voi ilmoittautua myös yksittäisiin viikonloppuihin, jolloin hinta on 120 € / viikonloppu.Perjantain opinnot maksavat 60 € kerta ja lauantain k hinta on 80 € kerta.

Opintomaksu sisältää lähiopetuksen, luennot, tilat ja osan materiaalista. Opintomaksu ei sisällä matka-, majoitus- ja ruokakuluja. Kulkeminen opintoihin onnistuu kimppakyydillä ja junalla. Edullinen majoittuminen pe-la öiksi on mahdollista ja autamme sen sopimisessa tarvittaessa.

Kouluttajat:

• Päivi Aho–Peart: eurytmian opettaja Vaasan steinerkoulussa.

• Judit Balint: musiikin maisteri, werbeck-laulunopettaja, musiikinopettajakoulutus.

• Luc van Kessel: Bachelor of Education in Music musiikinopettajan pätevyys steiner- ja peruskoulu.

• Liina-Maaria Lönnroth: taiteen maisteri TaM, pääaineena tekstiiliala ja sivuaineena kuvataide ja design mamagement, opettajantutkinto 60 op, kasvatustieteen perusopinnot 25 op, steinerpedagogiikan perusopinnot 65op.

• Annika Martikainen: steinerkoulun luokanopettajan tutkinto, Waldorfpedagog (Steinerpedagog) Kristoffer-seminariet Sthlm, hemslöjdslärare kotiteollisuus- ja taidetekstiilityönopettaja, storytelling koulutus.

• Esa Ristilä: filosofian lisensiaatti FL, filosofian maisteri, filosofian ja humanististen tieteiden kandidaatti, sosionomi Tampereen yliopisto, opettaja auskultointi Helsingin Yliopisto, steinerpedagogisia opintoja Tampereella Virkkusen seminaarissa.

• Eija Sarasin: steinerkoulun luokanopettaja, joka on toiminut 1970 luvun lopulta alkaen Tampereella Steinerpäiväkodeissa varhaiskasvattajana ja johtajana, steinerpedagoginen koulututtaja ja luennoitsija.

• Marja Suurla: kasvatustieteen maisteri KM, steinerkoulun luokanopettaja ja aineenopettaja Tampereen Steinerkoulussa, peruskoulun luokanopettajan tutkinto.

• Risto Suurla: opinnot Sibelius akatemiassa, Tampereen Rudolf Steinerkoulun opettaja 1976 –1980, Sylviakodissa Lahdessa Laulukoulun opettaja ja luennoitsija. Ilmajoen Pojaluomalla kansainvälisen Laulukoulun, opettaja, luennoitsija, steinerpedagoginen kouluttaja Suomessa ja kansainvälisesti,saksankielisen kirjallisuuden kääntäjä, ammattimuusikko.

Lisäksi muita sopivia kouluttajia.

****************************************************

Laulukoulun verkkosivut löydät linkin takaa https://laulukoulu.fi

Lisätietoja voi kysyä sähköpostilla info@laulukoulu.fi

#steinerpedagogiikka #steinerkoulu #steinerkasvatus #opettajankoulutus #varhaiskasvatus